Välkommen till Höga Kustens Simsällskap - HKSS!

Vi är en simklubb med Örnsköldsvik som hemort. Våra ledord i verksamheten kommer att vara Kunskap, Gemenskap och Utveckling. Vi har valt dessa ledord då de sammanfattar vår målsättning i stort. Simning är en fantastisk idrott i många avseenden och vi vet vad som krävs.

Den är tekniskt avancerad och därför krävs det kunniga och engagerade instruktörer, som kan simpedagogik och har förmågan att inspirera simmarna. Det har HKSS. Våra tränare har varit aktiva tävlings simmare.

HKSS tränare kommer att jobba målinriktat och prestigelöst för att klubben aktiva ska trivas och utvecklas. Naturligtvis uppbackad av en optimistisk och engagerad styrelse.

Simning är unikt i många avseenden. I simning tränar och tävlar killar och tjejer tillsammans redan från det att man börjar i nybörjargrupp. När man senare börjar åka på tävling är det dessutom ofta en unik variation på åldrar. En tävling eller lägertrupp med killar och tjejer i åldrarna 10-18 år är inte ovanligt.

Därför strävar vi i HKSS efter att alla i föreningen bidrar med positiv energi och ansvarskänsla, för att skapa ett optimalt klimat för simmare och tränare att utvecklas i och för föräldrar att trivas i. På alla plan. Socialt, fysiskt och mentalt.

Vi tror att simning är mer än bara en idrott. Det är ett växthus för idrottsintresserade barn, ungdomar och vuxna som gillar utmaningar och bra gemenskap. Vi tror också att vi ger barnen viktiga erfarenheter att ta med sig ut i vuxenlivet.

Vi hoppas du vill vara med och växa tillsammans med oss.

Med vänlig hälsning HKSS styrelse och tränare